مزایای استفاده از کلایمر مکانیکی

مزایای استفاده از کلایمر مکانیکی

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

مزایای استفاده از کلایمر مکانیکی

دستگاه بالابر که در ایران بیشتر با نام Climber شناخته می شود، در واقع نوعی وسیله دسترسی برای دسترسی به نمای ساختمان های بلند، سدها، پل ها، سیلوها، مخازن نفت و ... است که برای نگهداری، نظافت، رنگ آمیزی، نصب پانل های کامپوزیت و به طور کلی بازسازی و نگهداری (Maintenance) سازه های بلندمرتبه ای که دسترسی به آنها مشکل است که در مدل های دستی و برقی طراحی شده اند.

کاربرد:
ست خرید کلایمر مکانیکی عمدتاً برای رنگ آمیزی و سیمان کاری در کارهای ساختمانی و شستشو در ساختمان های کم ارتفاع استفاده می شود.
ست کلایمر مکانیکی نیز از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:? وینچ مکانیکی کوهنورد، کابین یا سکو، سیم بکسل و سازه های مهار کننده بالای ساختمان


مزایای استفاده از کلایمر مکانیکی

1- بهترین جایگزین برای داربست فلزی در کارهای ساختمانی و صنعتی. در کارهای ساختمانی از داربست های فلزی برای عملیات ساختمانی استفاده می شود که دارای مشکلات مختلفی بوده و از نظر ایمنی جانی برای استفاده کنندگان بسیار ضعیف است و همچنین هزینه مالی سنگینی را به کارفرمایان تحمیل می کند و سرعت پیشرفت پروژه را کاهش می دهد. در حالی که کلایمرها تمام مشکلات فوق را حل می کنند

2- افزایش ضریب ایمنی کاربران و احساس راحتی برای کاربران. این دستگاه از شش سیستم امنیتی مختلف بهره می برد. این سیستم های امنیتی می توانند از خراب شدن دستگاه در مواقع اضطراری جلوگیری کنند. علاوه بر سیستم های امنیتی مختلفی که بر روی کابل اصلی دستگاه کار می کنند، از کابل امنیتی مستقل نیز در دستگاه استفاده می شود که همیشه توسط سیستم توقف موازی (بلاک استاپ) و در شرایط امنیتی که هیچ یک از سیستم ها قفل نمی شود، قفل می شود. موجود (سیستم ترمز چتر نجات - ترمز قوس الکتریکی - ترمز لنت) در هنگام کار عمل نمی کند و کل مجموعه را قفل می کند. همچنین سیستم دیگری بر روی دستگاه نصب شده است که با افزایش وزن سازه، قابلیت اطمینان و فشردگی سیم بکسل را افزایش داده و در نتیجه ضریب ایمنی دستگاه را افزایش می دهد.

3- توجیه اقتصادی بسیار مناسب. هزینه نصب و راه اندازی کلایمر در مقایسه با داربست کم است.

4- افزایش سرعت پیشرفت کار بدلیل عدم وجود محدودیت های مختلفی که در داربست های فلزی وجود دارد مانند جابجایی تخته و …

5- عدم نیاز به نیروی انسانی متخصص برای نصب و استفاده های متعدد.

6- سهولت نصب و حمل و نقل. تمامی قسمت های دستگاه به وسیله پیچ و مهره به هم متصل شده اند، بنابراین به راحتی می توان آن را مونتاژ و جدا کرد.


قسمت های مختلف مجموعه مکانیکی کلایمر:

1. وینچ مکانیکی کلایمر. دو وینچ مکانیکی کلایمر در یک مجموعه از ماشین آلات نصب شده است. این دستگاه از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار بوده و در داخل آن از سیستم های امنیتی مختلفی استفاده شده است که عبارتند از:

استفاده از دو سیم بکسل هسته فولادی یکی به عنوان کابل حامل و دیگری به عنوان کابل امنیتی برای افزایش ضریب ایمنی بالابر استفاده شده است.
به دلیل استفاده از سیستم لنت ترمز در آسانسور، آسانسور می تواند در هر ارتفاعی ثابت بماند.
وینچ Climber مجهز به فناوری Block Stop می باشد.
وینچ مکانیکی دارای ترمز V شکل است که با افزایش وزن مجموعه ضریب ایمنی را افزایش می دهد.
وینچ کلایمر دارای سیستم ترمز گریز از مرکز است.
کلایمر دارای سیستمی است که با افزایش بار، قابلیت اطمینان را افزایش می دهد.

2. سیم بکسل. در یک مجموعه از 4 سیم بکسل با عیار 8 هسته فولادی نسبت به ارتفاع ساختمان استفاده شده است.

3. کابین یا پلت فرم مدولار. طول کابین مورد استفاده در کلایمر مکانیکی 6 متر می باشد که از سه قسمت 2 متری تشکیل شده است که توسط پیچ و مهره به هم متصل شده اند و به همین دلیل می توان طول کابین را کم و زیاد کرد. همچنین برای حمل و نقل آسان و ارزان می توان این کابین را برچید.

4. سازه های نگهدارنده بالای ساختمان.
این سازه ها برای تحمل وزن کابین طراحی و ساخته شده اند و در بالای ساختمان قرار دارند.
این سازه ها همچنین برای حمل و نقل آسان قابل جداسازی و مونتاژ هستند.
برای تحمل وزن کابین در قفسه این سازه از وزنه های تعادلی که بلوک های بتنی هستند استفاده می شود. همچنین این سازه ها متحرک بوده و با استفاده از چرخ های زیرین آن می توانند در جهت عرض ساختمان حرکت کنند.




می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 ساعت : 19:19
بازدید : 336

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: